Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Neviditelná výstava

Zajděte si na výstavu, kterou nikdy neuvidíte. Zato jí můžete řádně prochodit, osahat, cítit, slyšet...ba i ochutnat. Je to nepopsatelný zážitek!

Výstava mě lákala od první chvíle, co jsem se o ní náhodou dozvěděla z letáku v jednom z muzeí. Doma jsem si letáček hezky magnetem přikurtovala na lednici k ostatním věcem, které "musím" udělat či navštívit a nechala ho na nějaký čas být. Upřímně, hlavní důvod byl ten, že jsem mezitím na internetu zjistila, kolik stojí vstupné, které mi přišlo o něco málo vyšší než můj běžný "výstavový" průměr, a tak jsem začala váhat, zda mi to za to stojí... (Hlodaly ve mě totiž takové ty běžné, trochu hloupé, pochyby o tom, zda opravdu musím někde platit za "tmu", jestli si nestačí zavázat oči doma, apod.:)

Naštěstí má zvědavost převážila a jednoho dne jsme se spolu s manželem odhodlali k návštěvě. Manželův vztah k mým výletům za výstavami a do muzeí je obvykle chladný a ani tentokrát tomu z jeho strany nebylo až do poslední minuty jinak. Dokonce bych řekla, že speciálně před touto výstavou chlad přerostl v kus ledu. Nicméně nebrblal a šel :) (To, jak se "moc těšil" mi prozradil až na cestě domů, kdy už byl naopak doopravdy rád, že na výstavě byl.)

Hned po příchodu jsme byli požádáni k odložení všech věcí (k dispozici jsou uzamykatelné skříňky), co by nám mohli uvnitř hlavních prostor jen vadit (kabelky, hodinky, brýle, mobily,...). Následovala první část výstavy - viditelná, kde jsme mohli v klidu prozkoumat mnoho zajímavých věcí týkajících se života ve tmě. Asi po půl hodině si nás vyzvedl náš průvodce a nastala tma.

Opravdu tma tmoucí. Ač nám bylo doporučováno stejně raději zavřít oči, když už nám k ničemu nejsou, nevím jak ostatní ve skupině, já toho nebyla schopna. I když jsem p** viděla, při zavření očí jsem nabírala pocitu, že určitě o "něco" přicházím...

Co všechno je ve tmě nachystané, neprozradím, ulehčila bych vám návštěvu a částečně ochudila o zážitky. Ale můžu prozradit, jak jsem se cítila po procitnutí zpět na světle já. V první řadě jsem sebou byla zklamána. Myslela jsem, že mi orientace ve tmě nebude dělat takový problém, ale opak se stal pravdou. Můj celkem spolehlivý smysl pro orientaci (v naší rodině to bývám já, kdo naviguje podle mapy, popř.nachází cestu zpět v neznámém prostředí) naprosto selhal. Bez zraku jsem byla nahraná a naprosto mimo. V tu chvíli se z manžela stal můj osobní zachránce, který naopak bez zraku svůj orientační smysl najednou našel. (A že mě to štvalo:)) Naštěstí pro uklidnění vlastního ega jsem si mohla připsat alespoň jeden bod k dobru. To když šlo o to naslouchat a následovat zvuk (např.hlas průvodce). Manžel selhal, já šla celkem najisto.

V průběhu celé akce to všechno byla hlavně zábava. Teprve na cestě domů jsme si začali pořádně uvědomovat, jak je to bez zraku všechno zatraceně těžké. Kolik, pro nás neviditelných, překážek musí slepý nebo slabozraký člověk ve svém životě dennodenně překonávat. To už není zábava ani trochu. Věřte mi.

P.S.: Ve skupině budete pravděpodobně s cizími lidmi, nebuďte tedy překvapení, že se sem tam nevyhnete nechtěnému osahávání jeden druhého. I průvodce si možná sáhne.

P.P.S.: Tohle se vám sice s největší pravděpodobností nestane, ale z vlastní zkušenosti musím napsat: Prosím nekousat!:)

 

Kde: Praha, Novoměstská radnice/Karlovo nám.1/23 Do kdy: konec listopadu 2011 Otevírací doba: Po-Pá 12-20h/So-Ne 10-20h Vstupné: 180Kč/150Kč (rodina 450Kč), o víkendu +20Kč (rodina +50Kč)

Autor: Monika Al-Anni | čtvrtek 23.6.2011 8:51 | karma článku: 10,51 | přečteno: 1296x
  • Další články autora

Monika Al-Anni

Obrazem: Dubaj

.

2.12.2014 v 12:12 | Karma: 32,78 | Přečteno: 4269x | Diskuse| Fotoblogy

Monika Al-Anni

Obrazem: Abu Dhabi

.

24.11.2014 v 12:00 | Karma: 19,46 | Přečteno: 1486x | Diskuse| Fotoblogy

Monika Al-Anni

Obrazem: Barcelona III.

.

15.9.2014 v 12:00 | Karma: 6,39 | Přečteno: 333x | Diskuse| Fotoblogy

Monika Al-Anni

Obrazem: Barcelona II.

.

12.9.2014 v 12:00 | Karma: 14,74 | Přečteno: 451x | Diskuse| Fotoblogy

Monika Al-Anni

Obrazem: Barcelona I.

.

11.9.2014 v 12:00 | Karma: 16,29 | Přečteno: 722x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 158
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1408x
Abyste neupadli v zapomnění, jakmile zemřete, buď napiště něco, co bude stát za přečtení, nebo dělejte věci, o kterých bude stát za to napsat.
(Benjamin Franklin)

Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít.
(Mark Twain)